Even voorstellen:

We gaan weer beginnen!

Groep 5 is de groep van juf Iboya, juf Suzanne en juf Lisa.

Aanwezigheid:

• Juf Iboya op ma, di, do en vrij
  • Juf Suzanne op maandag
  • Juf Lisa op woensdag

Voor vragen kunt u mailen naar juf Iboya:

i.pietersz@obs-demargriet.nl

Hier werken we aan:

Spelling: Voor spelling werken we met de methode PIT. Dit schooljaar we o.a. aan de volgende doelen: Het correct schrijven van woorden met de letterrover, de letterzetter en verkleinwoorden.

Taal: Voor taal werken we met de methode PIT. Dit schooljaar we o.a. aan de volgende doelen: Het uitbreiden van de woordenschat en het herkennen en gebruiken van leestekens en samenstellingen.

Rekenen: Voor rekenen werken we met de methode Wereld in Getallen. Dit schooljaar werken we o.a. aan de volgende doelen: Optellen en aftrekken tot 1000, automatiseren van de tafels en deeltafels en digitaal klokkijken met 5 minuten.

Begrijpend lezen: Voor begrijpen lezen werken we met de methode Nieuwsbegrip.

Technisch lezen: Voor technisch lezen werken we met de methode Flits. Dit schooljaar werken we o.a. aan de volgende doelen: Vlot en vloeiend lezen van woorden, zinnen en teksten.

Zaakvakken: Voor geschiedenis, aardrijkskunde en natuur en techniek werken met de methode Argus Clou.

IEP LVS (hoofd-hart-handen): Twee keer per jaar maken de leerlingen de hoofdtoetsen van IEP. Zo wordt de ontwikkeling van de leerlingen in kaart gebracht op het gebied van rekenen, taalverzorging, lezen en technisch lezen. Eén keer per jaar vullen de leerlingen de hart en harten vragenlijst in van IEP. Deze vragenlijst meet de sociaal-emotionele ontwikkeling van de leerling.

Kanjertraining en de 7 gewoonten van Covey: De lijn van de kanjertraining wordt doorgezet, zodat wij een prettige werksfeer in de klas bevorderen. Een fijne werksfeer stimuleert tot leren. Ook werken wij samen met de leerlingen aan de 7 gewoonten van de Margriet. Met deze 7 gewoonten ontwikkelt het kind zijn of haar persoonlijk leiderschap.

Portfolio: De leerlingen krijgen twee keer per jaar het portfolio mee, waarin we naast de resultaten ook door middel van doelen en foto’s laten zien welke ontwikkeling het kind door heeft gemaakt.

Engelse les: Op woensdag hebben de leerlingen Engelse les van juf Neda.

Weektaak: De leerlingen gaan werken met een weektaak. Dat doen zij in een digitale omgeving.

Presentatie: Dit jaar gaan de leerlingen voor het eerst een presentatie geven. De leerlingen krijgen de mogelijkheid om tijdens schooltijd aan hun presentatie te werken.

Praktische informatie

Schooltijden: De leerlingen hebben les van 8.30 uur t/m 14.00 uur. Er wordt samen met de leerkrachten in de klas gegeten. Wij verwachten dat de leerlingen een gezonde lunch meekrijgen. Graag zien wij de leerlingen elke dag op tijd op school.

Gym: De gymdagen zijn op dinsdag en vrijdag. De gymlessen worden verzorgd door juf Femke. De leerlingen hebben gymkleding en gymschoenen nodig.

Huiswerk: Dit schooljaar krijgen de leerlingen voor de eerste keer huiswerk. Elke vrijdag krijgen de leerlingen huiswerk. Dit huiswerk moet dan de vrijdag erop weer ingeleverd worden. De leerlingen krijgen een inlogcode voor Gynzykids om thuis het huiswerk te maken op de computer.

Thuis oefenen: De leerlingen krijgen een inlogcode voor Basispoort om thuis te oefenen op de computer. Ze kunnen oefenen met Logo 3000, Muiswerk, Taalzee en Rekentuin. Daarnaast kan er ook geoefend worden op Gynzy en de eigen taken van rekenen.

Muziek: Op dinsdag hebben de leerlingen muziekles van juf Anneke.

Schoolblocks: Op woensdag krijgen de leerlingen ICT-les.

Trias: Trias verzorgt een cultureel programma wat uit 6 lessen bestaat, deze lessen worden op school gegeven.

Techniek: Ieder jaar besteden we aandacht aan techniek. Gedurende 3 weken krijgen we techniekmateriaal te leen waar de kinderen mee uitgedaagd worden.

Taalklas: Voor de leerlingen die ondersteuning nodig hebben op het gebied van taal is er de taalklas.

Schoolbibliotheek: Onze school heeft een eigen bibliotheek. Hier kunnen de leerlingen elke week boeken lenen om op school te lezen.

Schoolfruit: Elke dag is het water- en fruitdag. Op woensdag, donderdag en vrijdag wordt er vanuit school fruit uitgedeeld aan de leerlingen (vanaf woensdag 4 september 2024).

We gaan er een gezellig en leerzaam schooljaar van maken!

Juf Iboya, Suzanne en Lisa